Logo Design ⇒ Få et logo der fortæller det du ønsker her!

Design af logoer der sender nye og tydelige signaler

Dit logo design er din virksomheds personlige varemærke.

Derfor skal dit logo være originalt, troværdigt og professionelt designet, så det matcher præcis til din virksomhed. Dit logo skal identificere og repræsentere din virksomhed, så den øjeblikkeligt genkendes af dine kunder og i din branche. Logoet skal skille sig ud af mængden og sende et klart og tydeligt signal om hvad, din virksomhed står for – uanset hvor logoet bliver set.

Logo design handler om det budskab din virksomhed sender om sig selv, og hvordan virksomheden skal opfattes.

I Bahnhof designer vi logoer, der skaber identitet og værdi for din virksomhed.

 
Se logoer vi har designet her:
NSBV
LTM
RWE
KR
CERFIDAN
CM
Bymose Hegn
EGERBYG
Ctilsted
GEOSYD
BRANDKADETTER
Tanja Sofie
Termografering Danmark
MEYER
SKOLERNES
ZEALAND SURGICAL FORUM

Design af logo er grundstammen for din virksomheds visuelle identitet

Dit logodesign er bestemmende for din virksomheds visuelle identitet.

Den visuelle identitet er din virksomheds grafiske udtryk, stil og særlige karakter, der skaber et synligt miljø og personlighed omkring din virksomhed.

Stilen i din visuelle identitet udspringer og defineres ud fra logoets design.

Det sikrer et gennemført helhedsudtryk og sammenhæng i den visuelle oplevelse af din virksomhed. Det er lige fra din hjemmesides design til designet af materialer som brochurer, visitkort og andet, du bruger i din markedsføring, hvor dit logo skal indgå.

Ved at tage udgangspunkt i de unikke kvaliteter dit logo skal have, skabes overensstemmelse og balance mellem din virksomhed, logoet og den visuelle identitet.

Det skal du vide, da det handler om helheden i en gennemført design strategi, der skal give dine kunder den helt rigtige oplevelse af din virksomhed.

Dit logo design skal arbejde for din virksomhed – hver dag!

Hemmeligheden bag de mest succesfulde logoer er simpel:

De er designet til at blive brugt. Igen og igen, og hvor som helst.

Ikke kun blot for at vise logoet i sig selv, men for at sikre identifikation, genkendelse og synlighed af virksomheden. Det giver nærvær og tillid.

Det samme gælder for dit logo.

Dit logo får først værdi og effekt, når du anvender det aktivt i både virksomheden og udadtil i omverdenen. Det giver logoet en funktion og et formål, som logoet kun får, når der skabes et liv og en relation omkring det.

Det starter allerede med designet af logoet.

Responsiv logo - et logo der tilpasser sig i nutid og fremtid

Dit logo design bliver hver dag sat på en hård prøve for, hvor og hvordan logoet bliver vist. Et logo skal i dag designes så det vises korrekt på at typer og størrelser af skærme, hvor logoets plads er forskellig.

Det kræver et reponsivt logo, der designes til at være fleksibelt uden at miste sine egenskaber og kvaliteter. Logoet tilpasser sig automatisk som symbol ned til den mindste skærm, som et let og genkendeligt ikon.

Med et responsivt logo undgår du at gå på kompromis med kvaliteten og skarpheden af logoet, når det præsenteres for dine kunder. For kunderne skal se og kunne genkende dit logo, uanset hvilket format eller enhed logoet vises på.

Et responsivt logo er også forberedt på fremtiden. Dit logo skal kunne følge med i udviklingen inden for størrelsen, kvaliteten og formen på skærme, som dine kunder anvender. Det er med til at sikre dit logos værdi og lange levetid.

Design af logo – fra en god ide til helhed

At få designet et nyt logo er en proces, der er en investering i din virksomhed og dets synlighed.

Det er din virksomheds mål, visioner, historie og ønsker der skal oversættes til et design. Logoet er summen af hele din virksomhed i et stilfuldt, professionelt og troværdigt design.

Logo designet er sammensat af enkelte og særligt udvalgte elementer, der er unikke og tilpassende din virksomhed og branche.

Fra værdierne i skrifttypen, valg af farver og form, er logoet specielt designet til formålet. Logoets egenskaber er skabt til at fungere på alle typer af steder og medier – lige fra hjemmesiden til reklameskilte, annoncer og de på sociale medier.

At designe din virksomheds logo kræver kendskab og viden om virksomheden. Det er sådan vi udvikler og designer præcis det logo, der forener og skaber sammenhæng mellem din virksomhed og logoet.

Logo design processen – sådan kommer vi i gang:
  • Den indledende samtale Du får det helt rigtige logo, når vi lærer din virksomhed godt at kende. Hvad er jeres historie, målsætninger og værdier? Hvem er kunderne? Hvad skal logoet kunne gøre for jer? Sammen laver vi en strategisk analyse til logoet, og en plan for den videre proces.
  • Det første udkast til det nye logo Her modtager du typisk 1-3 udkast til det nye logo. Selvfølgelig skal du være tilfreds, hvis der evt. er behov for justeringer. Herefter godkendes det nye logo.
  • Levering af logo Som planlagt modtager du nu dit nye logo i gængse filformater til web og tryk. Det er en stor dag, og det nye logo skal fejres.
  • Din designmanual til logoet Du får også en designmaual, hvor skrifttyper og farver er beskrevet til fremtidig brug.

Det er en stor og vigtig beslutning for din virksomhed at få designet et nyt logo.

Derfor kan vi rådgive og vejlede dig både før, under og efter, du skal havde designet dit nye logo.

Det gør vi nemt, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere, så kontakt os lige her:

Invalid Navn
Invalid E-mail
Invalid Besked

Designmanualen til dit logo

Når vi udvikler og designer dit nye logo får du også en Designmanual til logoet.

I Designmanualen er alle elemeter i logoet defineret og beskrevet – så som skrifttype, farver m.m.

Designmanualen er med til at sikre, at det altid er de samme elementer der anvendes, uanset om det er os eller en medarbejder i virksomheden, der arbejder med logoet i eks. markedsføring.

Som et redskab er Designmanualen med til at sikre at dit logo altid bliver præsenteret, som det logo design som vi har designet til din virksomhed.

Re-design af logo: fra ’so last year’ til

Har du et gammelt logo, der trænger til et ansigtsløft?

Dit logo skal følge med tiden, så det altid står skarpt og klart på alle nye typer af enheder. Et ældre logo, der er designet efter den tids trends, kan hurtigt se forældet og gammelt ud – og det ser dine kunder.

I Bahnhof er vi stolte af at udvikle og designe personlige logoer til virksomheder, der vil have et ordenligt og professionelt logo til at repræsentere deres virksomhed.

Det logo vi designer, er specielt designet til din virksomhed.

Ingen andre.

Dit logo må aldrig være et quickfix logo eller standard logo lavet af en tilfældig logoskabelon, som andre også har. Den type hyldevare-logoer er et dyrt kompromis for opfattelsen og oplevelsen af din virksomhed.

Logo design handler om din virksomheds identitet, hvem din virksomhed er og de værdier, der skal afspejles i logoet.

Du skal være stolt af dit logo, og vide at dit logo sender det helt rigtige signal om din virksomhed ud til dine kunder og ud i din branche.

Det er dét dit logo er designet til, når du har et logo fra Bahnhof.

Ring til os
Skriv til os