Joomla SEO - Få bedre placeringer i Google og tjen flere penge

SEO (søgemaskineoptimering) af din Joomla hjemmeside

Ønsker du flere besøgende på din hjemmeside?

Og skabe mere salg via din hjemmeside?

 

SEO skal kunne betale sig! Målet med SEO er at blive mere synlig på søgemaskinerne og dermed skabe mere trafik. Men inden vi begynder at love jer guld og grønne skove skal det siges at der ikke findes en magisk formel der gør at netop din hjemmeside ender øverst i resultaterne. Hos Bahnhof reklame- og webbureau følger vi Googles anvisninger for at sikre at din hjemmeside overholder Googles regler og ikke kommer i unåde hos dem.

Første skridt lave en analyse af jeres hjemmeside for at finde ud hvad status er nu. Du får en skræddersyet rapport fra os omkring analysen af din hjemmeside. Rapporten indeholder bl.a:

  • Onsite parametre der kan optimeres (Title tags, meta beskrivelser, H1 og H2 titler URL opbygning)
  • Søgeords analyser
  • Hjemmeside hastighed

Efter den første analyse er næste skridt at implementere de onsite ændringer som vi mener vil gavne jer.
På dette tidspunkt har vi i samarbejder med Jer valgt nogle specifike søgeord som Jeres hjemmeside skal optimeres på.
De onsite ændriger vi fortager på hjemmesiden vil være med de søgeord i baghovedet.

Hos Bahnhof reklame- og webbureau har vi flere års erfaring med Joomla og SEO og kan derfor nemt implementere ændringerne gnidningsfrit.
Vi vil løbende i processen holde øje med jeres hjemmeside og rapportere tilbage til jer hvilken effekt vores ændringer har haft. Efter 6 måneder skulle I gerne have opnået en bedre placering på de udvalgte søgeord og derved også mere trafik på jeres hjemmeside.

Hvad er SEO egenligt? For mange mennesker kan det være et uoverskueligt emne at forstå da der er mange meninger omkring hvad der er godt at gøre og hvad der er skidt. Søgemaskinerne gør det heller ikke nemmere ved hele tiden at opdatere deres algoritmer som rankerer hjemmesiderne. Essentielt betyder SEO at man optimerer sin hjemmeside for at forbedre sin placering og hvor du bliver vist i søgemaskinerne når nogen søger efter søgeord som du vil findes på.

Men hvorfor er det egenligt vigtigt?

Undersøgelser har vist at når folk søger på Google, så ender 71% af de personer med at klikke på et resultat der ligger på den første side, så det gælder om at blive vist der. Men hvor man ligger på side 1. betyder også en hel del da de første 5 pladser har tilsammen 67% af alle kliks. Derfor må målet for enhver virksomhed med egen hjemmeside være at ligge så højt som muligt på søgemaskinerne når der bliver søgt på søgeord som virksomhederne gerne vil findes på.

De seneste opdateringer fra Google, dem der bestemmer hvad der er vigtigst når din hjemmeside bliver rankeret i deres resultater, bevæger sig i den retning at indhold og struktur på din hjemmeside betyder mere og mere. Hvor hurgtigt siderne på din hjemmeside indlæses, hvor meget tekst du har på dine sider samt om den tekst er unik til kun dine. Fra den 21. april 2015 kommer mobilvenlighed til at spille en stor rolle hvis du gerne vil findes fra mobile enheder.

Google er blevet dygtige til at lave deres algoritmer så de læser dine hjemmesider som almindelige personer ville gøre det. Da Google er interesseret i at vise det mest relevante indhold til personerne som søger, er brugervenlighed blevet en vigtig brik SEO mæssigt.

Fundamentet SEO mæssigt er onsite optimering, for det er ligegyldigt hvor mange kvalitetslink der peger på din hjemmeside hvis opbygningen af din hjemmeside ikke er i orden. Derfor er onsite optimering noget af det første og vigtigste du kan lave på din hjemmeside.

Hos Bahnhof reklame-og webbureau har vi flere års erfaring med Joomla og vi kan rådgive dig samt udføre de nødvendige ændriger for at optimere din hjemmesides placering. Vi vil desuden overvåge din hjemmeside i de følgende måneder for at sikre at de ændringer vi laver medfører øget trafik fra de organiske søgeresultater.

Invalid Navn
Invalid E-mail
Invalid Besked
Ring til os
Skriv til os