Cerfidan - kom i øjenhøjde med kunderne
×

Fejl

[OSYouTube] Alledia framework not found

Et nyt navn når det gamle står i vejen

At skifte sin virksomheds navn er en stor beslutning. Dog kan det blive nødvendigt, som det var for Lekon Certificering. Lekon Certificering var nødt til at skifte navn, da navnet lå for tæt op ad søstervirksomheden, Lekon Rådgivning – og rent juridisk skal de rådgivende og certificerende virksomheder være tydeligt adskilte. Det var sådan vores samarbejde med Lekon startede - med at finde det nye navn.

Navngivning af en virksomhed er en kompleks proces, der i høj grad handler om virksomhedens identitet, historie og målsætninger. Med Lekon Certificering arbejdede vi i navneprocessen med at finde en sammensætning, der kort og præcist rummede funktionen og målet på samme tid: certificering i hele Danmark – Cerfidan.

 
 

Nytænking og et brud i branchen

Det nye navn, Cerfidan, gav ikke kun anledning til at få et nyt logo design, udviklet med en ny visuel identitet og hjemmeside. Men derimod også en mulighed for at nytænke måden Cerfidan skulle opleves online af kunderne på.

Cerfidan er en certificeringsvirksomhed og en kontrolinstans i en branche, hvor der hurtigt kan være en kølig distance til kunderne. Kunderne er nemlig afhængige af certificeringerne for at kunne drive deres virksomhed.

Den distance ville Cerfidan skabe et opgør mod.

Med værdier som relationer, dialog og menneskelighed ville Cerfidan være i øjenhøjde med deres kunder.

For Cerfidan skulle det visuelle udtryk vise den særlige måde de allerede møder deres kunder på. Det skulle være personligt, nærværende og skabe en positiv forbindelse og relation til kunderne på en tillidsfuld måde.

Bygger relationer med video

Med Cefidan lavede vi en video, der både fungerer som en præsentations- og introduktionsvideo af Cerfidan. Formålet var at bruge videoens egenskaber, billeder, lyd og bevægelse, til at vise og fortælle hvem Cerfidan er. På hjemmesiden har videoen en central plads og en bærende funktion for kundeoplevelsen. Derudover er det også utraditionelt at bruge video i Cerfidans branche, og derfor er videoen med til at skille Cerfidan ud af mængden.

Videoens funktion er en nem måde for kunderne at komme tættere på og møde Cerfidan. Samtidig bliver videoen også brugt i Cerfidans markedsføring og salgsmateriale.

Cerfidans skabe linje og design

Udover at have udviklet og designet Cerfidans logo og hjemmeside har vi skabt en visuel identitet, der rækker helt ud til kunderne - både i visitkort, brevpapir og et produktblad med Cerfidans ydelser.

Den visuelle identitet kan også ses og genkendes på designet af Cerfidans certificeringsmærke på kundernes hjemmesider og firmabiler. Certificeringsmærket viser tydeligt, og giver tillid og tryghed til, at virksomheden er godkendt og certificeret til at udføre deres arbejde.

Til Cerfidans certifikater har vi designet en certifikat-skabelon, der anvendes når virksomhederne er blevet certificerede. Til internt brug har vi også designet rapportskabelonen, der bruges under audits af virksomhederne.

Derudover hjalp vi også Cerfidan med at kommunikere det nye navn ud, og launche den nye hjemmeside til de eksisterende kunder. Det gjorde vi i en e-mail kampagne, der både skulle oplyse og invitere kunderne ind i Cerfidans nye online rammer.

cerfidan identitet
C:40
Y:99
K:0
R:166
G:206
B:58
#:a6ce3a
C:90
Y:57
K:30
R:39
G:79
B:50
#:244F32
cerfidan identitet

Skriv hvad du søger eller ønsker hjælp til her:

Invalid Navn
Invalid E-mail
Invalid Besked
Ring til os
Skriv til os