Sådan konverterer dine besøgende på din hjemmeside til kunder

Vil du vide hvordan, du konverterer dine besøgende på din hjemmeside til kunder i din butik?

Rune Breinholt Andersen
Denne artikel er skrevet 27/10/2017 af
Rune Breinholt Andersen
,
Senior Designer & Kreativ Direktør

Du kan investere nok så mange penge i din markedsføring, men uden gode Call to Actions risikerer du at sende kunderne væk. Så har du ikke mulighed for at for at påvirke deres beslutninger senere.

Gode Call to Actions inviterer dine besøgende til at udføre en handling. Denne handling gør, at de går fra at være besøgende til kunder eller mulige leads, du kan skabe en relation og sælge til. At konvertere de besøgende til kunder kræver at de klikker på din Call to Action.

Uanset om du vil have de besøgende til at købe dit produkt, tilmelde sig dit nyhedsbrev, kontakte dig, registrere sig til dit event/webinar eller bestille noget fra dig, kræver det en attraktiv og tydelig Call to Action.

Call to Actions er det fineste eksempel på, hvordan klarhed i tekst og design tilsammen viser og fortæller de besøgende hvad, du vil have dem til at gøre.

Men de besøgende skal have en god grund og lyst til at klikke på din Call to Action.

 

Tiltræk dem og giv dem en god grund – det er win win for jer begge

Hvad enten du tiltrækker dine kunder med dine produkter, særlige tilbud, Freebies eller noget andet af særlig værdi, skal du vide, hvad formålet er med at få dem til at klikke på din Call to Action.

Når du giver de besøgende noget af værdi eksempelvis via din Freebie i form af en E-bog, der henvender sig præcis til din fortrukne målgruppe, har du ikke bare givet noget væk.

Du har fået værdi tilbage.

Besøgende giver dig deres informationer for at modtage det, du tilbyder dem. Nu har du deres e-mailadresse, hvorfra du kan bygge en relation, skabe engagement og selvfølgelig sælge til dem fra.

Igen og igen.

 

Designet til handling er god kundeservice

Den ultimative værdi af et godt design er mere end æstetik og smukt udført design.

Det er er også funktionaliteten af dit design, der skal hjælpe dig med at skabe resultater i din virksomhed.

Din Call to Action er den service til dine kunder, der påvirker dine resultater.

Det gør din Call to Action til en central feature i designet. Derfor skal din Call to Action designes strategisk til formålet, uanset om det er til en sign up-boks, en landingsside eller din pop-up.

’Selvom dit design objektivt ser flot ud, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at designet virker efter hensigten. Jeg ser ofte designs, hvor det er tydeligt at selve designet er prioriteret over formålet, funktionen og brugeroplevelsen. Og det kan koste dyrt på konverteringsraten. Det er lidt som at belægge sin hjemmeside med teflon – kunderne du gerne vil holde fast på, vil glide væk, blot fordi der mangler en tydelig og klar-til-handling krog i designet. Så vigtig er din Call to Action’.

 

Rune Breinholt Andersen
Denne artikel er skrevet af:
Rune Breinholt Andersen
Senior Designer & Kreativ Direktør
Invalid Navn
Invalid E-mail
Invalid Besked
Andre læser også:

Når du skal vælge et webbureau, står du i et dilemma – ikke kun i forhold til løsningen, kvaliteten og prisen på dét dit webbureau skal levere. I virkeligheden står du i et dilemma mellem hvad der nødvendigt, og hvad der er belejligt for din virksomhed. Dilemmaet omhandler dét, der er nødvendigt at gøre for at opnå resultaterne, du ønsker, og hvad…

I alle brancher er der myter, rygter og spørgsmål, der sjældent bliver besvarede eller afmystificerede. De lever videre i årevis, til de bliver antagelser a la ’Såden er det bare’. Det gælder også for os i webbureau-branchen. Derfor vil vi besvare 4 af de spørgsmål, som vi ofte hører fra kommende kunder og samarbejdspartnere, før de lærer os at kende. Vi kan…

Du kan investere nok så mange penge i din markedsføring, men uden gode Call to Actions risikerer du at sende kunderne væk. Så har du ikke mulighed for at for at påvirke deres beslutninger senere. Gode Call to Actions inviterer dine besøgende til at udføre en handling. Denne handling gør, at de går fra at være besøgende til kunder eller mulige leads,…