Call to Actions: Konverterer dine besøgende på hjemmesiden til kunder

Call to Actions: Sådan konverterer du de besøgende på hjemmesiden til kunder

Rune Breinholt Andersen
Denne artikel er skrevet 27/10/2017 af
Rune Breinholt Andersen
,
Senior Designer & Kreativ Direktør

Du kan investere nok så mange penge i din markedsføring, men uden gode Call to Actions risikerer du at sende kunderne væk.

Så har du ikke mulighed for at for at påvirke deres beslutninger senere.

Gode Call to Actions inviterer dine besøgende til at udføre en handling. Denne handling gør, at de går fra at være besøgende til kunder eller mulige leads, du kan skabe en relation og sælge til. At konvertere de besøgende til kunder kræver at de klikker på din Call to Action.

Uanset om du vil have de besøgende til at købe dit produkt, tilmelde sig dit nyhedsbrev, kontakte dig, registrere sig til dit event/webinar eller bestille noget fra dig, kræver det en attraktiv og tydelig Call to Action.

Call to Actions er det fineste eksempel på, hvordan klarhed i tekst og design tilsammen viser og fortæller de besøgende hvad, du vil have dem til at gøre.

Men de besøgende skal have en god grund og lyst til at klikke på din Call to Action.

Tiltræk dem og giv dem en god grund – det er win win for jer begge

Hvad enten du tiltrækker dine kunder med dine produkter, særlige tilbud, Freebies eller noget andet af særlig værdi, skal du vide, hvad formålet er med at få dem til at klikke på din Call to Action.

Når du giver de besøgende noget af værdi eksempelvis via din Freebie i form af en E-bog, der henvender sig præcis til din fortrukne målgruppe, har du ikke bare givet noget væk. Du har fået værdi tilbage. Besøgende giver dig deres informationer for at modtage det, du tilbyder dem. Nu har du deres e-mailadresse, hvorfra du kan bygge en relation, skabe engagement og selvfølgelig sælge til dem fra.

Igen og igen.

Designet til handling er god kundeservice

Den ultimative værdi af et godt design er mere end æstetik og smukt udført design.

Det er er også funktionaliteten af dit design, der skal hjælpe dig med at skabe resultater i din virksomhed.

Din Call to Action er den service til dine kunder, der påvirker dine resultater.

Det gør din Call to Action til en central feature i designet. Derfor skal din Call to Action designes strategisk til formålet, uanset om det er til en sign up-boks, en landingsside eller din pop-up.

CTA designet til handling

rune CTA ’Selvom dit design objektivt ser flot ud, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at designet virker efter hensigten. Jeg ser ofte designs, hvor det er tydeligt at selve designet er prioriteret over formålet, funktionen og brugeroplevelsen. Og det kan koste dyrt på konverteringsraten. Det er lidt som at belægge sin hjemmeside med teflon – kunderne du gerne vil holde fast på, vil glide væk, blot fordi der mangler en tydelig og klar-til-handling krog i designet. Så vigtig er din Call to Action’.

 

Call to Actions:

At designe gode Call to Actions er et håndværk, der ikke må spille en usynlig bi-rolle i dit design. Det kræver, at designeren forstår selve designet, som din Call to Actionen er en del af, og dynamikken mellem de to.

Veldesignede Call to Actions er både meningsfyldte og tro mod din visuelle identitet. Men din Call to Action skal stadig skille sig ud og kræve de besøgendes opmærksomhed.

call to actions blog

Det betyder, at designet af din Call to Action skal være i balance med designet på din hjemmeside, og et brud af det på samme tid.

Når der er denne særlige balance mellem dit design og Call to Action, giver det styrke og kraft til hele oplevelsen af dit design.

Men først er det vigtigt at forstå, at formålet med din Call to Action er en instruktion til dine besøgende. Altså har designet af din Call to Action et praktisk formål, der retter sig mod at få de besøgende til at udføre den handling, du beder dem om.

De besøgende skal nemt og hurtigt kunne afkode dette formål, og hvad det betyder konkret for dem, når de gør det.

Det stiller krav til, at du i din tekst hurtigt svarer på ’Whats in it for me?’ i et koncentreret og tiltrækkende budskab.

Det er det naturlige sammenspil mellem teksten og designet, der skal sikre de besøgenes forståelse af formålet med din Call To Action klart og tydeligt.

Igen, din Call to Action er en service og et middel, der er vigtigt for brugeroplevelsen på din hjemmeside.

 

Det visuelle appel er sat sammen af flere elementer

den visuelle appel cta

For at designe spændende og attraktive Call to Actions skal du anvende de virkemidler, der giver mening i netop dit design.

Ja, det lyder jo meget logisk, og det er det på sin vis … ikke!

For, som jeg beskrev før, er der tale om en balance, der også skal brydes, når din Call to Action skal skille sig nok ud af designet for at performe.

Derfor skal virkemidlerne, som anvendes i designet, netop have evnen og kvaliteten til at tiltrække opmærksomhed.

Sammensætningen af virkemidlerne skal spille elegant sammen i udtrykket, uden at harmonisere i en sådan grad at din Call to Action drukner i designet.

 

Farven på din Call to Action

farven paa din call to action

Farver er oplagte virkemidler at bruge til at skabe opmærksomhed. Spændende og udfordrende farver er med til at trække vores fokus bestemte steder hen i designet.

Farverne du anvender på selve din Call to Action må dog aldrig overskygge farven, du anvender på knapperne, de besøgende skal klikke på.

Jeg bliver ofte spurgt hvilken farve, der performer bedst på knapperne på Call to Actions.

Nogle designere har påstået at det er grøn.

Men det er desværre ikke altid sandt.

Selvom grøn er en fin farve, der signalerer et ’GO’ og er meget anvendt som Call to Action-farve, er det ikke sikkert, at grøn er det bedste valg til at skille sig ud af dit design.

Så mit svar er simplere:

Anvend den farve der skaber størst kontrast, og som skiller sig mest ud af dit design!

 

Visuel Storytelling: Lad dine billeder fortælle

visuel storytelling

Når det kommer til virkemidler, er det stadig sandt, at et billede siger mere en tusinde ord.

Og netop tusinde ord har du ikke plads til på din Call to Action.

Derfor er kvaliteten, og det du vil signalere med dine billeder, en vigtig faktor for billedernes virkning og funktion i dit design.

Visuel Storytelling handler om, at du med billederne skaber og viser en fortælling om dig selv, din virksomhed og dit produkt.

Denne type billeder giver en særlig kontekst og skaber miljø i dit design, som er med til at vise og understøtte dit budskab.

Billederne i Visuel Storytelling sender klare signaler ud til beskueren. De kan tilføre en bestemt energi, skabe øjenkontakt og vise stemninger, som inviterer de besøgende ind i dit miljø. Billeder giver dybde og nyt liv til dit design og din Call to Action.

 

Skrifttyper på din Call to Action

skrifttyper paa din call to action

Det er ingen hemmelighed, at jeg er en skrifttype-nørd.

Så når det kommer til anvendelsen af skrifttyper på din Call to Action, mener jeg, at du skal bruge de skrifttyper, du ellers anvender i dit design konsekvent.

Du må ikke gå på kompromis med din visuelle identitet, som dine udvalgte skrifttyper er en vigtig del af, på din Call to Action.

Derfor er din skrifttype en oplagt måde at holde stilen og en tilpas ensartethed i din visuelle identitet.

Dine skrifttyper er jo særligt udvalgt til dig for deres værdi og kvaliteter, som du ønsker at signalere i din kommunikation.

Hvis du blot mixer og matcher tilfældige skrifttyper på din Call to Action (og i dit webdesign), vil de miste deres værdi og give et rodet udtryk.

Og det ser dine besøgende.

Så brug dine skrifttyper og vid, at hvis jeg har udvalgt dem til dig, så har de en iboende kvalitet som virkemiddel.

Hvis du søger inspiration til skrifttyper, kan disse kombinationer være særligt interessante for din Call to Action:

antique olive bold chaparral

Helvetica Neue Garamond

Minion Pro Brandon Grotesque

Myriad Pro Minion

Rockwell Bold Bembo

Souvenir Futura Bold

 

Knapper: Få dem til at trykke

knapper faa dem til at trykke

Naturligvis er knapperne på din Call to Action vigtige.

Farven, størrelsen og designet af knapperne, spiller en afgørende rolle for din Call to Actions konverteringsrate.

Farven skal være en komplementærfarve til farverne, du ellers anvender, for at skille sig ud og tydeligt vise knappens funktion.

Knappernes størrelse skal tilpasse sig efter skærmstørrelsen, de bliver vist på, så det aldrig er svært for de besøgende at ramme dem.

firmafon call to action

netflix call to action eksempel

evernote CTA

dropbox call to action

call to action eksempel2

spotify cta eksempel

 

Ghostbuttens

Personligt er jeg meget begejstret for Ghostbuttens.

De fungerer fantastisk på specielle og ensfarvede Call to Actions. Jeg har i særdeleshed brugt dem, når baggrunden på Call to Actionen er et billede. Ghostbuttens skiller sig ud uden at forstyrre den visuelle Storytelling i billedet.

cerfidan cta

ghostbutton eksempel

ghostbutton eksempel2

ghostbutton eksempel3

 

Eksperimentet med knapperne: Er du et ja- eller nej menneske?

Normalt er der to handlinger, du kan foretage på en Call to Action – klikke eller lade være.

På Pop-ups er valget at klikke eller trykke pop-upen helt væk.

Men hvad hvis du kan bryde med disse valg ved at tilføje en nej tak-knap på din Call to Action?

Ideen er simpel. Selvom de trykker nej tak, har du stadig taletid og mulighed for at påvirke deres valg.

Du kan altid vælge at sende dem tilbage, hvor de kom fra på din hjemmeside. Eller sende dem, der trykker nej tak til en særlig udviklet underside.

Uanset, får du med nej tak-knappen en særlig viden om dem, der udfører handlingen at trykke nej til dit tilbud på din Call to Action.

Det har også vist sig, at der er større chance for, at de besøgende læser og for holder sig til tilbuddet, når der er en nej tak-knap som her:

ja tak og nej tak eksempel knapper

 

SIGN UP: 5-trins vs. 1 trin signup?

5 trins signup

Nu vi er ved sign up, hvor mange trin kræver det at udfylde din sign up for at få din Freebie, nyhedsbrev osv.?

Når det kommer til konvertering og din Call to Actions performance, har antallet af trin, de besøgende skal udfylde, stor betydning.

Faktisk ser jeg ofte at konverteringen falder med op til 40%, når der kræves flere oplysninger end de klassiske 2: navn og e-mail adresse.

Hjemmesideejere forklarer det ofte med, at det er for at samle så mange informationer om hvem, der signer up som muligt.

Men …

DET ER UNØDVENDIGT!

Især hvis du mister gode leads, fordi de besøgende ikke vil bruge 10 minutter på at udfylde informationer, der for kunden er ligegyldige, for at modtage din e-bog eksempelvis.

At bede om mange oplysninger kan hurtigt overvælde de besøgende, og i stedet for falder konverteringen.

Jeg har derfor eksperimenteret med en 1-trins sign up, hvor de besøgende kun skulle oplyse deres mail. Det skal siges, at jeg kun fjernede det ene trin med navnet, ellers forblev designet, indholdet og markedsføringen den samme.

Og rigtigt nok gav det en stigning i konverteringsraten på over 30%.

Pointen er, at disse trin indgår i hvordan dit design opleves. Skal dit design opleves som nemt og ukompliceret, skal du overveje hvor mange trin på din sign up der i virkeligheden er nødvendig.

mange signups1

mange signups

mange signups2

Her er det måske vigtigt at understrege, at du selvfølgelig skal have en dobbelt optin, hvor de besøgende bekræfter, at de ønsker dine mails i en bekræftelsesmail – så er juraen på plads.

 

Men hvorfor bruger vi så 2-trins sign up, når 1 trin konverterer bedre?

men hvorfor har designguiden saa

Fordi det er et vigtigt led i vores kommunikation, at være personlige.

Derfor har jeg eksempelvis taget navne-trinnet med i Designguidens sign up, så når du modtager mail fra mig, er mailen tydeligvis sendt til dig.

Det er et spørgsmål om hvilken kommunikationsstrategi, der passer til dig og din virksomhed.

Du kan selvfølgelig altid spørge efter deres navne, eller andre informationer senere, hvis du får behov for det.

 

Sign up-boksen

signup boksen

En sign up-boks er et must have, når du vil bygge din email-liste.

Sign up-boksen skal designes til aktivt at fange de besøgendes opmærksomhed. Det er vigtigt at selve sign up-boksens design skiller sig ud af din hjemmesides design. Dog uden at gå på kompromis med din visuelle identitet og webdesign.

Sign up-boksen skal være synlig, og dens formål skal være nemt at afkode for de besøgende.

Derfor skal din sign up-boks også have en tydelig og naturlig placering i dit design.

Designet og tekstens funktion i sign up-boksen skal på alle måder invitere de besøgende til at skrive sig op.

Det er her, du kan tiltrække de besøgende med din Freebie, et spændende tilbud eller andet, der giver de besøgende lyst til at signe up.

signup boks eksempel

signup boks eksempel2

signup boks prov en maaned gratis

 

Pop-ups og Slide-ins: Alle har en mening om dem, men …

popups og slides

Note: Denne blog er skrevet i 2016. Efter den er skrevet, er der sket en del ændringer især i forhold til brugen af Pop-ups og Slide-ins, som du skal være opmærksom på.

Når det kommer til konvertering, kommer vi ikke uden om at Pop-ups og Slide-ins VIRKER!

De skaber resultater.

Og det er derfor du ser dem alle steder.

Pop-ups og Slide-ins har samme formål, men måden de bliver præsenteret på for de besøgende, er forskellige.

Pop-ups har overraskelsesmomentet, der direkte og insisterende kræver de besøgendes opmærksomhed. Det gør de ved, at optage en væsentlig plads, ofte midt på skærmen, når de popper op.

Slide-ins glider let og elegant ind på hjemmesiden fra siden af skærmen. Denne bevægelse skaber i sig selv fokus og opmærksomhed.

På den måde insisterer Pop-ups og Slide-ins på en aktiv reaktion fra de besøgende på din hjemmeside.

Det gør Pop-ups og Slide-ins til yderst effektive værktøjer til din Call to Action.

Og med et målrettet indhold eller et særligt tilbud på din Call to Action, får du den fulde værdi og effekt af Pop-ops og Slide-ins.

design guiden slidein

slide in eksempel

Ideelt set har du enten en pop-up eller slide-in, der er tilpasset og målrettet til de besøgende, uanset hvor de lander på din hjemmeside. Derfor er det godt at have flere individuelle Pop-ups eller Slide-ins, der er udviklet specifikt til din forside og til dine undersider.

 

Design af Pop-ups og Slide-ins

Da både Pop-ups og Slide-ins allerede har evnen til at skabe opmærksomhed, kan de med fordel designes i en balanceret kontrast til dit webdesign.

Kontrasten skal skabe opmærksomhed, og balancen opnås ved at beholde bestemte elementer af din visuelle identitet.

Sådan bliver din Pop-up eller Slide-in en opsigtsvækkende forlængelse af dit design.

Og det får din Pop-up eller Slide-in til at fremstå stilsikker, trods kontrasten, når den stemmeoverens med din visuelle identitet.

Knapperne skal selvfølgelig skille sig ud, og tydeligt angive deres funktion.

 

Designtrend: Full size Pop-ups

Designtrend Full size Pop ups

Jeg er vild med full size Pop-ups!

Full size Pop-ups er en kombination af en Pop-up og en Squeezepage.

Denne specielle kombination betyder helt praktisk, at du får effekten fra Pop-uppen og skarpheden fra Squeezepagen.

Fordelen ved full size Pop-ups er, at den giver dig en unik mulighed for at styrke dit budskab til dine besøgende.

Du har jo de besøgendes fulde opmærksomhed, da en full size Pop-up udfylder hele skærmen.

Da en full size Pop-up fylder så meget, har du mulighed for at være kreativ i designet.

En full size Pop-up behøver ikke at ligne dit webdesign, men skal dog stadig stemme overens med din visuelle identitet. For de besøgende må ikke må aldrig være i tvivl om, at de er det rigtige sted, og det er dig der giver dem et tilbud via Pop-uppens Call to Action.

full size pop up eksempel3

full size pop up eksempel2

full size pop up eksempel

 

Vil du gå all-in på full size Pop-up-strategi?

Så vil jeg anbefale et Visuelt Storytellings design med et stort billede, 1-trins sign up og tilføje en nej tak-knap.

Det er en modig strategi, ja, og det er netop derfor, det vil skille sig markant ud fra hvad, de besøgende ellers er vant til.

 

Landingsider

landingssider

Din landingsside er den side, du sender din trafik til, med det formål at de besøgende skal udføre en specifik handling.

Denne handling kan være alt fra at købe dit produkt, downloade din Freebie, skrive sig på din e-mailliste, registrere sig til dit webinar osv.

Landingssider er funktionelle og effektive til at konvertere besøgende til kunder, da de besøgende kun bliver præsenteret for to valg – udfør denne handling eller gå væk.

Der er ingen menu til andre undersider, der kan forstyrre de besøgendes fokus fra formålet med landingssiden.

Hele landingssidens indhold og design har altså kun ét bestemt fokus: at give kunderne lyst til udføre handlingen, du ønsker, de skal udføre.

For at skabe en landingside, der performer og giver resultater for din virksomhed, skal din landingsside fungere som en optimal salgsside. Det betyder, at de besøgende på landingsside med det samme skal præsenteres for hvad det er, du tilbyder dem samt en Call to Action.

designguiden hjemmeside top

 

Brug designet aktivt i præsentationen af indholdet på din landingsside

brug designet aktivt

Indholdet på din landingside har stor betydning for, hvordan din landingsside performer.

Teksten skal give de besøgende de informationer, de skal have for at kunne beslutte, om de vil købe eller ej.

Derudover har teksten også SEO-værdi. Det er selvfølgelig en god ide at have søgemaskineoptimeret indhold på landingssiden, da du jo netop vil tiltrække trafik til denne side.

Derfor kan indholdet på din landingsside også fylde meget, da det er der, du skal fortælle de besøgende hvorfor, de skal købe dit kursus, produkt eller downloade din Freebie.

Designet skal derfor præsentere indholdet på en måde, der giver de besøgende lyst til at læse det. For at gøre landingsidens indhold attraktivt og indbydende skal designet på alle måder understøtte dit budskab og vække nysgerrighed.

Valget af farver, billeder, skrifttyper og indholdet skal tilsammen skabe en interessant og brugervenlig oplevelse.

Balancen mellem elementerne i designet skal kun brydes af din Call To Action, der naturligvis skal skille sig ud af designet.

 

Din landingssides Call To Action – HVOR og hvor mange?

Din landingssides Call To Action

Mennesker er forskellige. Også selvom de tilhører den samme målgruppe, som du vil tiltrække.

Nogle besøgende er klar til at købe med det samme, og det er derfor, du skal have en tydelig Call To Action øverst i designet på landingssiden.

Andre besøgende skal have flere informationer. Til sidst er der dem, der skal have ALLE informationer, før de vil købe hos dig.

Din landingsside skal derfor have nok Call To Actions, så de besøgende ikke skal scrolle for meget for at kunne finde den. Det skal være nemt og hurtigt for at sikre en god brugeroplevelse.

Brugeroplevelsen har betydning for din konverteringsrate på din landingsside. Derfor skal designet være strategisk gennemført og samtidig visuelt tiltrækkende.

Som dem her:

christina klitsgaard

Landingpage

Landingpage2

Landingpage4

designguiden landingpage

 

Squeezepages

squeezepages

En Squeezepage er landingssidens komprimerede lillebror og enhver minimalistisk-designers drøm at udvikle.

Squeezepagen er en en-sides landingside med ét budskab.

Indholdet er kort og præcist, og der er kun én Call to Action.

Modsat landingssiden skal der ikke være en lang og uddybende salgstekst. Disse informationer er enten givet, der hvor de besøgende har fundet linket, eller også får de besøgende først informationerne, når de har signet up.

Formålet med Squeezepagen er, som navnet også indikerer, at presse de besøgende til at handle.

Det gør Squeezepagen yderst effektiv, og den giver ofte en høj konverteringsrate.

På baggrund af Squeezepagens simple skarphed i design og tekst, har jeg oplevet, at en Squeezepage med lethed kan outperforme selv de bedste landingssider. Det fortæller jeg dig, fordi du skal være bevidst om hvilken af de to, Squeezepage eller landingsside, der passer bedst til dig for at komme i mål med dine besøgende.

Landingpage3

squeezepage eksempel1

squeezepage eksempel2

squeezepage eksempel3

squeezepage eksempel4

 

Squeezepage design: Sig meget på lidt plads

På Squeeze-pagens design er det oplagt at bruge et spændende billede til visuel storytelling.

Du har netop ikke pladsen til at skrive ret meget.

Derfor kan du med fordel lade billedet fortælle, og hermed sende de besøgende et klart visuelt signal om hvad det er, de får ved sign up.

Formålet med billedet er at give et klart indtryk, der matcher til budskabet med din Squeezepage.

Det skal selvfølgelig give mening, så hvis du vil have de besøgende til at signe up til din Freebie i form af en e-bog, skal e-bogen selvfølgelig vises.

Hvis du sælger dig selv som rådgiver eller coach, skal de kunne se dig for at få lyst til at tale med dig.

Som jeg skrev tidligere er Visuel Storytellig et fantastisk virkemiddel, der gør det nemt at fortælle meget om dig gennem dine billeder.

På Squeezepagens design er det derfor oplagt at anvende flotte og professionelle billeder i høj kvalitet.

 

Tak-sidens Call to Action: Du er ikke færdig endnu!

tak sidens call to action

Når de besøgende er signet up, er det en god ide at sige tak.

Selvfølgelig af høflighed, men også fordi selve tak-siden er en oplagt mulighed for at give dem endnu mere værdi.

Det kan være et tilbud om at deltage i dit gratis webinar, få særlig guide, se din video, få dit mest læste blogindlæg tilsendt osv.

Uanset hvad det er, du tilbyder, skal det selvfølgelig give mening og have sammenhæng med det, de har signet sig op til.

Og ja, det kræver en ny Call to Action på tak-siden.

At have en Call to Action på tak-siden er endnu en mulighed for, at vise dem hvem du er, og hvad du kan tilbyde.

På den måde bruger du tak-siden som et redskab til at trække de besøgende endnu tættere på dig og din virksomhed.

Hvis du ikke har noget at tilbyde, kan du altid bruge tak-siden som en mulighed for at gentage dit billede af dig selv, mens du takker dem for deres sign up.

Øjenkontakt er altid godt.

Selvfølgelig skal du også gentage dit logo på tak-siden, for logoer skal vises så ofte som muligt.

Logoet er også det første de ser, når de åbner din mail.

Det er sådan, du skaber en fin visuel sammenhæng mellem sign up, tak-siden og mails fra dig.

Se eksempel:

DG tak side

 

Test: Du skal teste dine Call to Actions

du skal teste dine call to actions

Du må aldrig tro at noget virker.

Du skal vide det.

Den eneste måde du finder ud af, hvordan dine Call to Actions skal designes for at de performer optimalt, er ved at teste dem.

Og teste dem igen.

Og igen.

Pointen er, at du kan opleve at dine Call to Actions ikke performer, som du havde håbet.

Hvad gør du så?

Nogle laver utallige ændringer i designet, teksten og flytter Call to Actionens placering, i håbet om at noget af det vil virke.

Andre lader bare deres dårlige Call to Actions være, hvilket næsten er endnu værre.

Ingen ændringer uden et mål eller kontrol

Alle ændringer og justeringer på din Call to Action skal have et specifikt formål, og skal testes i en bestemt periode.

Du skal nemlig have nok data på, hvordan din Call to Action konverterede før og efter, du lavede en bestemt ændring.

Og ja, disse tests er der nogen, der skal hjælpe dig med!

Det er godt givet ud at få hjælp til dine tests. Du får en værdifuld viden og indsigt i, hvad der virker for dit publikum, og hvad der skal til, for at de reagerer på din Call to Action.

For selvom jeg har vist dig en masse designs til Call to Actions, er det vigtigt, at du ved, at disse designs ikke er direkte overførebare til dit design.

Det er til inspiration.

Joomlakonsulenten.dk er der en ret spændende Call to Action.

Denne Call to Action er et tilbud om en direkte forbindelse til Joomlakonsulenten ved behov for akut hjælp, eksempelvis hvis du er hacket.

Og denne Call to Action konverterer virkelig godt.

Derfor skulle den også testes.

Selvom det lyder ulogisk at teste på noget, der allerede fungerer.

Målet med disse tests var, at undersøge hvordan og hvad der sker med koverterinegn, hvis denne type Call to Actions design ændrer sig.

Sådan så Call to Actionen ud i første test:

Foer

I anden testperiode, så Call to Actionen sådan ud:

mellem

Og i den sidste testperiode, så den sådan ud:

efter

Forskellen i udtrykkene på Call to Actionen er tydelig, hvilket kunne mærkes positivt på konverteringsraten. Antallet af besøgende der anvender denne Call to Action, i stedet for at ringe eller sende en mail, er stadig i en markant stigning.

 

Skal du skille din bil ad for at finde ud af hvorfor, den kører så godt?

skal du skille din bil ad

Fungerer og lever din Call to Action op til dine konverteringsmål, giver det måske ikke mening for dig at teste dem.

Men …

Når det kommer til launch af et særligt produkt, ydelse eller service, er det oplagt at have kontrol med dine Call to Actions performance.

I sidste ende er dine Call to Actions midlet, der skal arbejde for dig døgnet rundt, til at trække de besøgende helt ind i din butik.

 

Og hvad så nu …? Call to Actions i e-mails!

call to actions i email

For hvad sker der egentligt, når de besøgende har signet up til dit nyhedsbrev?

Altså udover at de modtager din Freebie eller det, du har tilbudt dem, for at få de besøgendes mailadresse.

Så snart de har bekræftet ønsket om at være på din liste, har de også bekræftet, at de gerne vil høre fra dig.

Igen.

Derfor er det her din e-mailmarkedsføring starter.

 

De veldesignede e-mails

de veldesignede emails

Veldesignede mails har billeder og farver, der giver et særligt udtryk, og som påvirker læserens indtryk af, hvem du er.

Designet giver det ekstra til både forståelsen og vores evne til at holde opmærksomheden, mens vi læser.

Jo mere vi læser, des bedre lærer vi dig at kende.

Jo bedre vi kender dig, des mere tillid får vi - og vi skal have tillid til dig før vi køber dit produkt.

Ja, det er mest kendt som ’The like, know and trust’-faktor.

Det er præcis dét, du kan skabe gennem dine mails.

Derfor er dine Call to Actions i dine e-mails vigtige!

Uanset om dine Call to Actions handler om salg, kontakt eller noget andet, skal de designes til formålet og have samme kvaliteter, som jeg har præsenteret dig for i denne blog.

Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig, hvis jeg skal hjælpe dig med at designe dine Call to Actions.

rune ctaMed venlig hilsen

Rune Breinholt Andersen
Senior Designer & Kreativ Direktør

Ps. Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig, hvis jeg skal hjælpe dig med at designe dine Call to Actions.

Eller hvis du har spørgsmål, eller en kommentar til Designguiden.

Kontakt mig lige her!
E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Tlf.: 71 99 06 99

Rune Breinholt Andersen
Denne artikel er skrevet af:
Rune Breinholt Andersen
Senior Designer & Kreativ Direktør
Invalid Navn
Invalid E-mail
Invalid Besked
Andre læser også:

Når du skal vælge et webbureau, står du i et dilemma – ikke kun i forhold til løsningen, kvaliteten og prisen på dét dit webbureau skal levere. I virkeligheden står du i et dilemma mellem hvad der nødvendigt, og hvad der er belejligt for din virksomhed. Dilemmaet omhandler dét, der er nødvendigt at gøre for at opnå resultaterne, du ønsker, og hvad…

I alle brancher er der myter, rygter og spørgsmål, der sjældent bliver besvarede eller afmystificerede. De lever videre i årevis, til de bliver antagelser a la ’Såden er det bare’. Det gælder også for os i webbureau-branchen. Derfor vil vi besvare 4 af de spørgsmål, som vi ofte hører fra kommende kunder og samarbejdspartnere, før de lærer os at kende. Vi kan…

Du kan investere nok så mange penge i din markedsføring, men uden gode Call to Actions risikerer du at sende kunderne væk. Så har du ikke mulighed for at for at påvirke deres beslutninger senere. Gode Call to Actions inviterer dine besøgende til at udføre en handling. Denne handling gør, at de går fra at være besøgende til kunder eller mulige leads,…